Muslim | 986

HADIS

Prenosi se od 'Abdullaha b. Omera, r.a.,

da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., naredio da se sadakatu-l-fitr dadne prije nego što ljudi krenu na bajram-namaz.

ARAPSKI

حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، أَخْبَرَنَا أَبُو خَيْثَمَةَ، عَنْ مُوسَى بْنِ عُقْبَةَ، عَنْ نَافِعٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم أَمَرَ بِزَكَاةِ الْفِطْرِ أَنْ تُؤَدَّى قَبْلَ خُرُوجِ النَّاسِ إِلَى الصَّلاَةِ .

KOMENTAR HADISA

Islamski pravnici saglasni su da je vrijeme izdvajanja sadakatu-l-fitra na kraju ramazana, ali se razilaze u tačnom određivanju perioda u kojem se mora izdvojiti.

Imam Ahmed, imam Šafija – po svom novom mezhebu, Es-Sevri, Ishak, a prema nekim mišljenjima i imam Malik smatraju da obaveza izdvajanja sadakatu-l-fitra nastupa nakon zalaska sunca posljednje ramazanske noći, jer tada prestaje ramazanski post. Prema tom mišljenju, za dijete koje se rodi do zalaska Sunca obaveza je dati sadakatu-l-fitr, dok, u slučaju da se rodi poslije zalaska Sunca, nema obaveze davati sadakatu-l-fitr za njega. Isti je slučaj i s nečijom smrću: ukoliko preseli prije nastupa tog vremena, nema obaveze izdvajanja sadakatu-l-fitra za njega.

Imam Ebu Hanife, El-Lejs, kao i imam Šafija – po svome starom mezhebu, i imam Malik - po jednom mišljenju smatraju da obaveza nastupa od zore prvog dana Bajrama. Većina islamskih učenjaka smatra da je dozvoljeno izdvojiti sadakatu-l-fitr i dan ili dva prije nastupa tog obaveznog vremena.