Muslim | 986

HADIS

Prenosi se od 'Abdullaha b. Omera, r.a.,

da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., naredio davanje sadakatu-lfitra prije nego što ljudi izađu da klanjaju bajram-namaz.

ARAPSKI

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ، حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي فُدَيْكٍ، أَخْبَرَنَا الضَّحَّاكُ، عَنْ نَافِعٍ، عَنْ عَبْدِ، اللَّهِ بْنِ عُمَرَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم أَمَرَ بِإِخْرَاجِ زَكَاةِ الْفِطْرِ أَنْ تُؤَدَّى قَبْلَ خُرُوجِ النَّاسِ إِلَى الصَّلاَةِ .

KOMENTAR HADISA

Naravno, najbolje je sadakatu-l-fitr dati pred sami Bajram ili pred klanjanje bajramnamaza. To preferira najveći broj islamskih učenjaka. Upravo zbog toga što treba obradovati siromašne i materijalno ugrožene.

Sadakatu-l-fitr daje se onima kojima se daje i zekat. Kome se ne može dati zekat, ne može se dati ni sadakatu-l-fitr. Ipak, prilikom davanja, prednost treba dati siromasima. U našim uvjetima, posljednjih decenija, sadakatu-I-fitr davan je odgojno-obrazovnim institucijama koje obrazuju i odgajaju potreban kadar, što spada pod kategoriju fi sebilillah.

Treba napomenuti da je Vjerovjesnikova, s.a.v.s., praksa bila da sadakatu-l-fitr daje samo siromasima. Nije ih dijelio na osam kategorija, kao zekat, kako napominje Ibn Kajjim, niti je to zahtijevao od drugih, niti je to radio nijedan od ashaba, niti iko poslije njih.

Dakle, sadakatu-l-fitr može se dijeliti na osam kategorija, ali je u prvim generacijama muslimana njegova praksa bila svedena na siromašne i materijalno ugrožene. Otuda je lijepo uraditi to pred sami Bajram, kako bi se obveselila srca siromašnih i njihovih porodica.