Malik

HADIS

Prenosi se od Ataa b. Jesara da je rekao:

Kada se razboli rob, Allah Uzvišeni mu pošalje dva meleka, kojima kaže: Poslušajte što govori onima koji ga posjećuju! Ako bude zahvaljivao i veličao Allaha, meleki će se podići s tim Allahu, dž.š. (a On najbolje zna), pa će On reći: Moj rob ima pravo tražiti od Mene, ako ga usmrtim, da ga uvedem u Džennet, a ako ga izliječim, da mu dam tkivo bolje od njegovog tkiva i krv bolju od njegove krvi i da ga očistim od ružnih djela.

ARAPSKI

عن عطاء بن يسار–قال: "إِذَا مَرَضَ العَبْدُ بَعَثَ اللهُ تَعَالَى إِلَيْهِ مَلَكَيْنِ فَقَالَ: "انْظُرَا مَاذَا يَقُولُ لِعُوَّادِهِ؟"، فَإِنْ هُوَ إِذَا جَاءُوهُ حَمِدَ اللهَ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ رَفَعَا ذَلِكَ إلَى اللهِ– عز و جل– وَ هُوَ أَعْلَمُ– فَيَقُولُ: "لِعَبْدِى عَلَىَّ إِنْ تَوَفَّيْتُهُ أَنْ أُدْخِلَهُ الجَنَّةَ، وَ ِإنْ أَنَا شَفَيْتُهُ أَنْ أُبَدِّلَ لَهُ لَحْمًا خَيْرًا مِنْ لَحْمِهِ وَ دَمًا خَيْرًا مِنْ دَمِهِ وَ أَنْ أُكَفِّرَ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ."

KOMENTAR HADISA

Prije samoga komentiranja ćemo reći da se u ovom hadisu ne navode svi prenosioci do Allahovog Poslanika. Stoga se uzima kao vjerovatno da je to hadis mevkuf[1] koji se pripisuje ‘Atau b. Jesaru, koji nije ashab, pa je moguće da je to njegov govor. Međutim, sadržaj ovog hadisa ne može biti plod nečijeg stava, jer se veže za govor Allaha Uzvišenog, što govornik ne može znati ako nije čuo. Poznato je da, kada ashab govori nešto o čemu je mogao saznati isključivo preko Poslanika, s.a.v.s., ili Objave, da se te riječi pripisuju Poslaniku, s.a.v.s. Izuzetak od toga pravila je kada se zna da je nešto pročitao u nekoj od objavljenih knjiga. Zbog toga, moguće je da je ‘Ata b. Jesar čuo ovaj hadis od ashaba, pa ga je povezao s Poslanikom, s.a.v.s., a moguće je i da je vezan za njega i tada je s prekinutim lancem prenosilaca (maktu’[2]).

            Bez obzira na to, o odličnosti bolesnika i bolesti, kao iskupa, postoji veliki broj hadisa u dva sahiha, kao i u drugim zbirkama. Tako, kod El-Buharije stoji: Prenosi se od h. ‘A’iše, r.a., žene Vjerovjesnika, s.a.v.s., da je citirala Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: - Ne postoji teškoća koja pogodi muslimana, a da mu Allah neće zbog nje oprostiti grijehe, čak i za trn koji ga ogrebe. - Prenosi se od ‘Abdullaha b. Mes’uda, r.a., da je rekao: Posjetio sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kada je bio bolestan i jako izmoren. Rekao sam mu: Allahov Poslaniče, ti si zaista jako izmoren! Vjerovatno ćeš imati i duplu nagradu! On mi je odgovorio: - Svakako! Nema muslimana kojeg zadesi nedaća, a da ga Allah neće očistiti njegovih grijeha kao što se drveće oslobađa lišća. - A Allah najbolje zna!

 

[1] Mevkuf hadis je vijest koja se pripisuje nekom od Poslanikovih, s.a.v.s., drugova, ashaba. (op.prev.)

[2] Maktu' hadis je vijest koja se pripisuje nekom od ljudi iz generacije koja je dočekala ashabe Allahovog Poslanika, s.a.v.s., i od njih slušala hadis (tabi'in). (op.prev.)