Tirmizi | 697

HADIS

Prenosi se od Ebu Hurejre, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao:

"Ramazan počinje onoga dana kada počnete postiti, Ramazanski bajram je onog dana kad prestanete postiti, a Kurban-bajram je onoga dana kada koljete kurbane".

ARAPSKI

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم قَالَ " الصَّوْمُ يَوْمَ تَصُومُونَ وَالْفِطْرُ يَوْمَ تُفْطِرُونَ وَالأَضْحَى يَوْمَ تُضَحُّونَ "

KOMENTAR HADISA

[1] Ovaj hadis je dokaz da se i kod pocetka a i kod zavrsetka ramazanskog posta treba ravnati sa vecinom. Nije dozvoljeno da pojedinci sami sebi odreduju pocetak i zavrsetak ramazana, cak ni onda kada sami ugledaju mladak. Muhammed b. Hasan es-Sejbani kaze: Pojedinac je kod posta i hadza duzan postupati sa vecinom, cak i onda kada je to u suprotnosti sa njegovim uvjerenjem.

Hattabi smatra da ukoliko bi ljudi ulozili napor da vide mladak, pa ga ne uspiju vidjeti do poslije tridesetog dana ramazana i poste trideset dana, a kasnije se ispostavi da je ramazan trajao dvadeseti devetdana, nisugrijesni sto suna Bajram postili. Istijeslucaj i sa hadzdzom. Ukoliko bi im prosao dan Arefata (jer su na Arefatu boravili dan kasnije) Vecina uleme, pak, drzi da ce onaj ko vidi mladak postupiti prema sopstvenom uvjerenju. Oni spomenuti hadis shvataju u smislu da ce se sljedbenici islama i u pogledu posta i hadza podijeliti na frakcije i postupiti suprotno onome sto je praktikovao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Neki ?ce se prilikom odredivanja pocetka ramazana i hadza drzati vlastitih proracuna, dok ce drugi zapocinjati i post i Arefat prije na dan, sto je slucaj sa batinijama. U svemu tome treba postupiti onako kako postupa Ehlus-Sunne vel-dzema't.