[1] To sam i učinio, a on upita: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Tajbi (ime Medine). U nju ćeš se preseliti (hidžru učiniti). - Malo poslije mi reče: - Sjaši i klanjaj! - Kada sam klanjao, upita: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Turi Sejna’, mjestu na kojem je Allah, dž.š., razgovarao s Musaom, a.s. - Zatim reče: - Sjaši i klanjaj! Sjahao sam i klanjao, a on reče: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Bejti lahmu (Betlehemu), mjestu gdje je rođen ‘Isa, a.s. - Zatim sam došao u Bejtul-makdis, gdje su mi sakupljeni svi vjerovjesnici. Tu me Džibril postavi na mjesto imama, te sam im predvodio namaz. Nakon toga me uzdignuo na zemaljsko nebo na kojem je bio Adem, a.s. Poslije me uzdignuo na drugo nebo, na kojem su bila dva tečića: ‘Isa i Jahja, a.s. Potom me uzdiže na treće nebo, na kojem je bio Jusuf, a.s., a onda i na četvrto, na kojem je bio Harun, a.s.[2] Podigao me je i na peto nebo, na kojem sam sreo Idrisa, a.s., kao i na šesto, na kojem je bio Musa, a.s. Na sedmom nebu je bio Ibrahim, a.s. Nakon toga me je podigao iznad sedam nebesa i stigli smo do Sidretul-muntehaa. Tu me je prekrila magla i pao sam na sedždu. Bi mi rečeno: - Zaista sam Ja na dan kada sam stvorio nebesa i zemlju, odredio tebi i tvom umetu pedeset namaza. Obavljajte ih ti i tvoj umet! – Nakon toga sam se vratio do Ibrahima, a.s., koji me nije ništa upitao, a malo poslije i do Musaa, koji upita: - Koliko je naredio tvoj Gospodar tebi i tvom umetu?
- Pedeset namaza – odgovorio sam.
- Zaista, ni ti, niti tvoj umet nećete moći to obavljati. Zato se vrati svom Gospodaru i zamoli Ga da ti olakaša! – Ja sam se vratio Gospodaru, Koji mi smanji za deset[3]. Opet sam došao do Musaa, koji me posavjetova da se opet vratim. Poslušao sam i On mi smanji za deset, a poslije namaze smanji na pet. I tada mi Musa reče: - Vrati se Gospodaru i zamoli Ga da ti olakša, jer je On naredio Benu Israilu dva namaza, pa ih oni nisu izvršavali! - Vratio sam se Gospodaru i zamolio Ga da olakša, a On reče: - Zaista sam na dan kada sam nebesa i zemlju stvorio, odredio tebi i tvom umetu pedeset namaza: pet je kao pedeset, te ih obavljajte ti i tvoj umet! – Zaključio sam da je to od Allaha, Uzvišenog i Slavnog, čvrsto obećanje[4] te sam se vratio do Musaa, a.s., koji reče: - Vrati se! – Pošto sam uvidio da je to od Allaha čvrsto obećanje, nisam se više vraćao.
[1] U imperativu siđi i klanjaj dokaz je da je vjerniku pohvalno da obavlja ibadet na časnim mjestima, a njegov namaz u Tajbi, gradu Muhadžera, tj. u mjesto gdje je izvršena hidžra, upućuje na to da će ono postati centar imanskog nura, kao i da će se iz njega nur imana raširiti na sve strane svijeta. Isti slučaj je i s njegovim namazom na Turi Sejnā i Betlemu, koji upućuje na to da su ta dva mjesta dva centra imanskog nura s kojim su došli Musa i ‘Isa, neka je na njih dvojicu, i na našeg Vjerovjesnika i na sve vjerovjesnike, najljepši Allahov blagoslov i mir! A Allah najbolje zna!
[2] Za dio izjave na kojem je bio Harun mnogobrojne predaje potvrđuju da je Vjerovjesnik, a.s., zatekao na četvrtom nebu Idrisa, a na petom Haruna, neka je na obojicu Allahov blagoslov i mir! A Allah najbolje zna!
[3] Predaja u kojoj je i dio: koji mi smanji za deset, kao i navođenje u njoj da je vraćanje bilo dva puta, opširna je, a pojašnjava je druga vjerodostojna predaja u kojoj se navodi broj vraćanja kao i to da je smanjivanje bilo po pet. Sve ostale predaje se zasnivaju na njoj, kao što je već ranije navedeno.
[4] Dio izjave zaključio sam da je to Allahovo čvrsto obećanje znači da se radi o ranijoj čvrstoj odluci koja ne može biti derogirana niti promijenjena. A Allah najbolje zna! Završetak Nesaijevih predaja. A Allah najbolje zna!
"> [1] To sam i učinio, a on upita: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Tajbi (ime Medine). U nju ćeš se preseliti (hidžru učiniti). - Malo poslije mi reče: - Sjaši i klanjaj! - Kada sam klanjao, upita: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Turi Sejna’, mjestu na kojem je Allah, dž.š., razgovarao s Musaom, a.s. - Zatim reče: - Sjaši i klanjaj! Sjahao sam i klanjao, a on reče: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Bejti lahmu (Betlehemu), mjestu gdje je rođen ‘Isa, a.s. - Zatim sam došao u Bejtul-makdis, gdje su mi sakupljeni svi vjerovjesnici. Tu me Džibril postavi na mjesto imama, te sam im predvodio namaz. Nakon toga me uzdignuo na zemaljsko nebo na kojem je bio Adem, a.s. Poslije me uzdignuo na drugo nebo, na kojem su bila dva tečića: ‘Isa i Jahja, a.s. Potom me uzdiže na treće nebo, na kojem je bio Jusuf, a.s., a onda i na četvrto, na kojem je bio Harun, a.s.[2] Podigao me je i na peto nebo, na kojem sam sreo Idrisa, a.s., kao i na šesto, na kojem je bio Musa, a.s. Na sedmom nebu je bio Ibrahim, a.s. Nakon toga me je podigao iznad sedam nebesa i stigli smo do Sidretul-muntehaa. Tu me je prekrila magla i pao sam na sedždu. Bi mi rečeno: - Zaista sam Ja na dan kada sam stvorio nebesa i zemlju, odredio tebi i tvom umetu pedeset namaza. Obavljajte ih ti i tvoj umet! – Nakon toga sam se vratio do Ibrahima, a.s., koji me nije ništa upitao, a malo poslije i do Musaa, koji upita: - Koliko je naredio tvoj Gospodar tebi i tvom umetu?- Pedeset namaza – odgovorio sam.
- Zaista, ni ti, niti tvoj umet nećete moći to obavljati. Zato se vrati svom Gospodaru i zamoli Ga da ti olakaša! – Ja sam se vratio Gospodaru, Koji mi smanji za deset[3]. Opet sam došao do Musaa, koji me posavjetova da se opet vratim. Poslušao sam i On mi smanji za deset, a poslije namaze smanji na pet. I tada mi Musa reče: - Vrati se Gospodaru i zamoli Ga da ti olakša, jer je On naredio Benu Israilu dva namaza, pa ih oni nisu izvršavali! - Vratio sam se Gospodaru i zamolio Ga da olakša, a On reče: - Zaista sam na dan kada sam nebesa i zemlju stvorio, odredio tebi i tvom umetu pedeset namaza: pet je kao pedeset, te ih obavljajte ti i tvoj umet! – Zaključio sam da je to od Allaha, Uzvišenog i Slavnog, čvrsto obećanje[4] te sam se vratio do Musaa, a.s., koji reče: - Vrati se! – Pošto sam uvidio da je to od Allaha čvrsto obećanje, nisam se više vraćao.
[1] U imperativu siđi i klanjaj dokaz je da je vjerniku pohvalno da obavlja ibadet na časnim mjestima, a njegov namaz u Tajbi, gradu Muhadžera, tj. u mjesto gdje je izvršena hidžra, upućuje na to da će ono postati centar imanskog nura, kao i da će se iz njega nur imana raširiti na sve strane svijeta. Isti slučaj je i s njegovim namazom na Turi Sejnā i Betlemu, koji upućuje na to da su ta dva mjesta dva centra imanskog nura s kojim su došli Musa i ‘Isa, neka je na njih dvojicu, i na našeg Vjerovjesnika i na sve vjerovjesnike, najljepši Allahov blagoslov i mir! A Allah najbolje zna!
[2] Za dio izjave na kojem je bio Harun mnogobrojne predaje potvrđuju da je Vjerovjesnik, a.s., zatekao na četvrtom nebu Idrisa, a na petom Haruna, neka je na obojicu Allahov blagoslov i mir! A Allah najbolje zna!
[3] Predaja u kojoj je i dio: koji mi smanji za deset, kao i navođenje u njoj da je vraćanje bilo dva puta, opširna je, a pojašnjava je druga vjerodostojna predaja u kojoj se navodi broj vraćanja kao i to da je smanjivanje bilo po pet. Sve ostale predaje se zasnivaju na njoj, kao što je već ranije navedeno.
[4] Dio izjave zaključio sam da je to Allahovo čvrsto obećanje znači da se radi o ranijoj čvrstoj odluci koja ne može biti derogirana niti promijenjena. A Allah najbolje zna! Završetak Nesaijevih predaja. A Allah najbolje zna!
"/>Prenosi se od Jezida b. Ebi Malika da Enes b. Malik, r.a., prenosi riječi Allahovog Poslanika, s.a.v.s.:
Dovedena mi je životinja, manja od mazge, a veća od magarca, dok joj je korak dug dokle pogled seže. Uzjahao sam je, a sa mnom je bio Džibril, a.s. Nakon što smo krenuli, reče mi on: - Sjaši i klanjaj![1] To sam i učinio, a on upita: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Tajbi (ime Medine). U nju ćeš se preseliti (hidžru učiniti). - Malo poslije mi reče: - Sjaši i klanjaj! - Kada sam klanjao, upita: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Turi Sejna’, mjestu na kojem je Allah, dž.š., razgovarao s Musaom, a.s. - Zatim reče: - Sjaši i klanjaj! Sjahao sam i klanjao, a on reče: - Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Bejti lahmu (Betlehemu), mjestu gdje je rođen ‘Isa, a.s. - Zatim sam došao u Bejtul-makdis, gdje su mi sakupljeni svi vjerovjesnici. Tu me Džibril postavi na mjesto imama, te sam im predvodio namaz. Nakon toga me uzdignuo na zemaljsko nebo na kojem je bio Adem, a.s. Poslije me uzdignuo na drugo nebo, na kojem su bila dva tečića: ‘Isa i Jahja, a.s. Potom me uzdiže na treće nebo, na kojem je bio Jusuf, a.s., a onda i na četvrto, na kojem je bio Harun, a.s.[2] Podigao me je i na peto nebo, na kojem sam sreo Idrisa, a.s., kao i na šesto, na kojem je bio Musa, a.s. Na sedmom nebu je bio Ibrahim, a.s. Nakon toga me je podigao iznad sedam nebesa i stigli smo do Sidretul-muntehaa. Tu me je prekrila magla i pao sam na sedždu. Bi mi rečeno: - Zaista sam Ja na dan kada sam stvorio nebesa i zemlju, odredio tebi i tvom umetu pedeset namaza. Obavljajte ih ti i tvoj umet! – Nakon toga sam se vratio do Ibrahima, a.s., koji me nije ništa upitao, a malo poslije i do Musaa, koji upita: - Koliko je naredio tvoj Gospodar tebi i tvom umetu?
- Pedeset namaza – odgovorio sam.
- Zaista, ni ti, niti tvoj umet nećete moći to obavljati. Zato se vrati svom Gospodaru i zamoli Ga da ti olakaša! – Ja sam se vratio Gospodaru, Koji mi smanji za deset[3]. Opet sam došao do Musaa, koji me posavjetova da se opet vratim. Poslušao sam i On mi smanji za deset, a poslije namaze smanji na pet. I tada mi Musa reče: - Vrati se Gospodaru i zamoli Ga da ti olakša, jer je On naredio Benu Israilu dva namaza, pa ih oni nisu izvršavali! - Vratio sam se Gospodaru i zamolio Ga da olakša, a On reče: - Zaista sam na dan kada sam nebesa i zemlju stvorio, odredio tebi i tvom umetu pedeset namaza: pet je kao pedeset, te ih obavljajte ti i tvoj umet! – Zaključio sam da je to od Allaha, Uzvišenog i Slavnog, čvrsto obećanje[4] te sam se vratio do Musaa, a.s., koji reče: - Vrati se! – Pošto sam uvidio da je to od Allaha čvrsto obećanje, nisam se više vraćao.
[1] U imperativu siđi i klanjaj dokaz je da je vjerniku pohvalno da obavlja ibadet na časnim mjestima, a njegov namaz u Tajbi, gradu Muhadžera, tj. u mjesto gdje je izvršena hidžra, upućuje na to da će ono postati centar imanskog nura, kao i da će se iz njega nur imana raširiti na sve strane svijeta. Isti slučaj je i s njegovim namazom na Turi Sejnā i Betlemu, koji upućuje na to da su ta dva mjesta dva centra imanskog nura s kojim su došli Musa i ‘Isa, neka je na njih dvojicu, i na našeg Vjerovjesnika i na sve vjerovjesnike, najljepši Allahov blagoslov i mir! A Allah najbolje zna!
[2] Za dio izjave na kojem je bio Harun mnogobrojne predaje potvrđuju da je Vjerovjesnik, a.s., zatekao na četvrtom nebu Idrisa, a na petom Haruna, neka je na obojicu Allahov blagoslov i mir! A Allah najbolje zna!
[3] Predaja u kojoj je i dio: koji mi smanji za deset, kao i navođenje u njoj da je vraćanje bilo dva puta, opširna je, a pojašnjava je druga vjerodostojna predaja u kojoj se navodi broj vraćanja kao i to da je smanjivanje bilo po pet. Sve ostale predaje se zasnivaju na njoj, kao što je već ranije navedeno.
[4] Dio izjave zaključio sam da je to Allahovo čvrsto obećanje znači da se radi o ranijoj čvrstoj odluci koja ne može biti derogirana niti promijenjena. A Allah najbolje zna! Završetak Nesaijevih predaja. A Allah najbolje zna!
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba