Glad u džehennemu

Preneseno je od Ebu Derdaa, r.a., da je rekao Allahov Poslanik, s.a.v.s.: Stanovnike Džehennema će zadesiti glad, koja će biti ravna patnji u kojoj već jesu.

Dozivat će u pomoć, a bit će im data hrana od stanovnika Džehennema, od koje niti će odebljati niti glad utoliti. Iznova će dozivati u pomoć i tražiti da im se da hrana, pa će im biti data suha i gorka hrana. Tada će se prisjetiti kako su na dunjaluku sapirali suhu hranu slasnim pićima. Potom će dozivati da im se da piće, pa će iznad njih biti uzdignute željezne čengele s ključalom vodom i njihova lica će, prije nego ona dođe do njih, ispečena biti. Kada dođe u njihove stomake, sve što se u njima nalazi pokidat će se i oni će reći: - Pozovimo džehennemske čuvare! - Oni će im odgovoriti: - Zar vam nisu dolazili poslanici s jasnim dokazima?! – Potvrdno će odgovoriti, a zatim će čuvari Džehennema reći: - Onda Ga vi dozovite! - Svako dozivanje nevjernike samo u zabludu odvodi. Oni će reći: - Dozovimo Malika! - Kada ga dozovu, obratit će mu se: - Malik, traži od svog Gospodara da nas usmrti! - On će im odgovoriti: - Vi ćete u njemu vječno boraviti!

Rekao je El-E’ameš: - Obaviješten sam da će između njihovog dozivanja i odgovora Malikovog proći hiljadu godina. - Oni će reći: - Dozovite svoga Gospodara! Ta, nema nikog boljeg od vašeg Gospodara! - I reći će: - Gospodaru naš, naša pokvarenost nas je uništila, pa smo narod zalutali bili! Izvedi nas iz njega i ako nas vratiš mi uistinu nećemo nasilje činiti! - I njima će On odgovoriti:- Umuknite i ne progovarajte više u njemu! - Tada će izgubiti nadu u svako dobro i tada će ih tuga, jad i sramota obuzeti.

Rekao je ‘Abdullah b. ‘Abdurrahman: - Ljudi nisu upoznati sa sadržajem ovog hadisa. - Ebu ‘Isa et-Tirmizi, Uzvišeni Allah mu se smilovao, rekao je: - Mi smo upoznati s ovim hadisom, koji se prenosi od El-E’ameša, on ga prenosi od Šemere b. ‘Atijja, on od Šehra b. Havšeba, on od Ummu ed-Derdaa, a ona od Ebu ed-Derdaa. ‘Abdullah b. ‘Abdurrahman je jedan od prenosilaca u lancu ovog hadisa, onaj od kojeg je prenio Et-Tirmizi.

 

 

Riječi: Stanovnike Džehennema će zadesiti glad znače da će Uzvišeni Allah stanovnicima Džehennema odrediti glad kao kaznu. Oni će od gladi osjećati strašnu bol, koja će biti ravna patnji u kojoj već jesu, tj. bol koju će oni osjećati zbog gladi je ista mukama koje oni imaju svojim boravkom u vatri. Dozivat će u pomoć zbog boli od gladi, tj. tražit će hranu kojom bi otklonili bol koju izaziva glad. Mufesir Ebu es-Se’ud kaže da u dijelu hadisa: I bit će im data hrana stanovnika Džehennema riječ الضريع znači „sasušena biljka“. To predstavlja trnje koje pasu deve dok je sočno, a, kada se sasuši, izbjegavaju ga, jer sadrži u sebi otrov koji ubija. Rečeno je da je to drvo od džehennemske vatre, koje liči sasušenom drvetu. Rekao je Ibn Kejsan: - To je hrana za koju će oni u Džehennemu jadno i prezreno moliti Allaha Uzvišenog, tražeći da ih spasi od nje, od koje niti će odebljati niti glad utoliti. Ona ne sadrži u sebi nikakav sastojak od kojeg se deblja, niti glad suzbija, kao što je slučaj s dunjalučkom hranom. No, bit će primorani da je jedu, iako ona neće moći zadovoljiti njihove potrebe. Naprotiv, ona će samo povećati njihovu bol, pa će dozivati u pomoć, tj. ponovo će moliti da im se da hrana, kako bi utolili žestoku glad i otklonili bol koju ona izaziva. Bit će im data suha i gorka hrana, hrana koja se lijepi za ždrijelo i gotovo ju je nemoguće progutati, već će ostajati u grlima i neće silaziti do stomaka. I oni će se prisjetiti stanja u kojem su bili na dunjaluku, kada su suhu hranu zalijevali slasnim pićima, odnosno kada su ubrzavali prolazak suhe hrani iz svojih ždrijela vodom koju su pili.

Zamolit će da im se da voda, kako bi bar na trenutak osjetili olakšanje od suhe hrane, koja im je dopala. Iznad njih će biti uzdignute željezne čengele s ključalom vodom, tj. topla voda koja vri u željeznim posudama, koja i prije nego što dopre do njihovih lica ona će spržena biti, kao što je rekao Uzvišeni: A ključala voda bit će na glave njihove ljevana; od nje će se istopiti ono što je u trbusima njihovim, i koža, a gvozdenim maljevima bit će mlaćeni; kad god pokušaju da zbog teškog jada iz nje iziđu, bit će u nju vraćeni: „Iskusite patnju u užasnoj vatri!“ (sura El-Hadždž, 19-22). Zbog toga on kaže u hadisu: Nakon što ona dospije u njihove utrobe, pokidat će sve što se u njima nalazi, tj. crijeva, te će oni reći jedni drugima: - Pozovimo stražu Džehennemsku, tj. zatražimo od njih da zamole Allaha da nas spasi od ove patnje. A oni će im odgovoriti riječima kuđenja i korenja: Zar vam nisu dolazili poslanici s jasnim dokazima, tj. s mu’džizama i očitim dokazima i opominjali vas?! Zar im niste povjerovali?! Oni će odgovoriti: - Jesu, tj. da, dolazili su nam poslanici! Džehennemska straža će im reći: - Ako je stanje takvo, onda vi dozovite Allaha, jer niste dostojni da se iko za vas zauzme!  A svako dozivanje nevjernike samo u zabludu odvodi, tj. niti kakve koristi imaju, niti će im to biti primljeno. Na to će reći jedni drugima: Dozovimo Malika, starješinu džehennemske straže. Nadati se da će prihvatiti da pozove za nas Allaha. Stoga će reći: - Malik! Neka nam tvoj Gospodar presudi, tj. traži za nas od svoga Gospodara da nam presudi, pa da umremo i riješimo se ove patnje! On će im odgovoriti riječima: - Uistinu ćete vi u njemu vječno živjeti, tj. u patnji, kao što je rekao Uzvišeni: Oni neće biti na smrt osuđeni, i neće umrijeti, i neće im se patnja u njemu ublažiti (sura El-Fatir, 36)

Zatim će oni reći: - Dozovimo našeg Gospodara! Ta niko nije dostojniji od našeg Gospodara! - Tako, oni traže utočište i zaštitu kod Allaha, nakon što su postali očajni da im, po njihovom sudu, dozivanje drugih, mimo Njega, neće koristiti. I oni će reći: - Gospodaru naš, naša pokvarenost na dunjaluku nas je uništila i mi smo narod zalutali! Priznat će svoje grijehe, a zatim tražiti da budu izvedeni iz džehennemske vatre, govoreći: Gospodaru naš, izvedi nas iz nje. Uistinu, ako nas vratiš, mi više nećemo nepravedni biti. Njihov Gospodar će im odgovoriti: - Umuknite, tj. šutite u Džehennemu šutnjom prezrenih. Bit će ukoreni i osjećat će se kao pas, kada bude izgrđen. I više ne raspravljajte o tome da dozivate da budete izvedeni iz džehennemske vatre! Tada će izgubiti nadu u svako dobro i tada će ih tuga, jad i sramota obuzeti. Uzvišeni Allah nas sačuvao od patnji u vatri! Amin!

Autor: El-Kastalani

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi