Četvrti dio
Ovo vrijeme će nastupiti kada nestane nauke i učenih ljudi, pa će ljudi, sebi za pretpostavljene, uzeti neznalice koji će bez znanja davati fetve (fikhske odgovore) pa se pazite i fetvi i pitanja/odgovora na vjerska pitanja na web stranicama gdje odgovaraju ljudi koji to bi trebali raditi a mozemo se i uvjeriti da u današnjem vremenu skoro svaka islamska stranica ima pitanja/odgovori rubriku i strogo vam savjetujemo da se klonite odgovora koji ne dolaze od ljudi koji su službeno zaduženi za to od Islamske zajednice, kao što smo to spomenuli u devetnaestom predznaku Sudnjeg dana. Dobri ljudi će nestati kada se među ljudima raširi griješenje, te kada se zanemari naređivanje dobra i odvraćanje od zla, jer kad dobri ljudi vide da se čine grijesi pa to ne spriječe onda se širi fesad (nered) i tada će ih Allah, dželle šanuhu, sve skupa kazniti. To je već spomenuto u hadisu kada je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan: “… pa zar ćemo biti uništeni a među nama ima dobrih? - Da, kada se raširi griješenje i lopovluk – odgovori Poslanik sallallahu alejhi ve sellem.” (Buhari 13/11)
Od predznaka Sudnjeg dana je uzdizanje i davanje prednosti pokvarenim i lošim ljudima u odnosu na dobre i poštene ljude. U to ulazi postavljanje na položaje i davanje vodećih funkcija onim najgorim među ljudima bez obzira na njihovo nevjerovanje, nepoštenje i ostale ružne osobine kojima se odlikuju. Svakako da će to vrijeme nastupiti kada se izokrenu činjenice, pa se dobro bude smatralo lošim, loše dobrim i tome slično.
Pogledajmo neke hadise koji o tome govore: Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista će nastupiti vrijeme varljivih godina, u kojima će se vjerovati lažljivcu a nevjerovati onome koji istinu govori, davati emanet (povjerenje) varalici a povjerljivom se neće vjerovati, i glavnu riječ će imati maloumni i nesposobni.” (Ahmed sahih)
Također, se u jednom hadisu kaže: “Kada se poslovi predaju, onima koji nisu za to sposobni, isčekuj Sudnji dan.” ( EI-Buhari 11/332 )
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Od predznaka Sudnjeg dana je i da će se oni donji (lošiji) uzdizati nad onima gornjim (boljim)”( Et-Taberani u “El-evsatu” sahih) ‘
Vezano za ovaj predznak je i :
VESELJE AHMAKA LUKE’A IBNU LUKE’A
Kada se pojave iskušenja i kada se vjernik bude bojao za svoj iman od lopovluka i svega drugog, nasuprot njemu pojavit će se loš čovjek, glupak, ahmak kojem se ne zna ni porijeklo ni loza on će tada biti najsretniji, ne pridajući važnost onome što se oko njega dešava. Kada se to desi znaj da je Sudnji dan blizu.
Huzejfe, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik,| sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Neće nastupiti Sudnji dan dok se ahmak Luke’ ibnu Luke’ ne bude najviše veselio i radovao dunjaluku.” (Et-Tirmizi (2210) i Ahmed 5/389 hasen)
Huzejfe, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, govoreći o nestanku povjerenja, rekao”… pa će se za nekog čovjeka sa divljenjem govoriti: “Kako je on jak, snažan, kako je dobar i snalažljiv, kako je pametan,” a u njegovom srcu neće biti ni najmanji dio imana (vjere).” (EI-Buhari 11/333 i Muslim 2/167)
Ovo se uistinu ostvarilo pa danas nalazimo da ljudi hvale nekog čovjeka, opisujući ga najljepšim osobinama, govoreći o njemu: “Kako je pošten, pametan i sl.” a on je u stvari najveći griješnik, i najslabiji vjernik sa najmanje povjerenja, ili je čak neprijatelj muslimanima i radi na rušenju Islama. Neka nas Allah, dželle sanuhu, zaštiti od svih iskušenja.
Od predznaka Sudnjeg dana je da ce čovjek nazivati selam samo onome koga poznaje.
Ibnu Mes’ud, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista je od predznaka Sudnjeg dana da će čovjek čovjeku nazivati selam, a neće mu ga nazivati ni zbog čega drugog nego zato što ga poznaje.” (Ahmed 5/326 sahih)
U drugoj predaji se kaže: “Pred Kijametski dan nazivaće se selam samo nekim ljudima.” Ovaj predznak Sudnjeg dana se već ostvario pa danas vidimo da ljudi nazivaju selam samo onome koga poznaju. To je u suprotnosti sa Sunnetom, jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podsticao da se naziva selam i onome koga poznajemo i koga ne poznajemo. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je jedne prilike upitan:
“Koji Islam je najbolji?” On je odgovorio: “Da nahraniš gladnog i da nazivaš selam i onome koga poznaješ i onome koga ne poznaje.” (EI-Buhari 1/82)
Nazivanje selama povećava ljubav među ljudima, a time se povećava iman (vjerovanje) sa kojim će se ako Bogda ući džennet.
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Nećete ući u džennet dok budete pravi vjemici, a nećete biti pravi vjernici dok se ne budete međusobno voljeli. Hoćete li da vas uputim na posao, kada ga budete radili međusobno ćete se voljeti?! Jedni drugima nazivajte selam.” (Muslim 2/35)
Ebu Umejje EI-Džumehi, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Tri su stvari od predznaka Sudnjeg dana: prvo je, tražiti nauku kod neukih…” (Ibnu Mubarek u Kitabuz-zuhdu sahih)
Abdullah ibnu Mubarek koji je prenio ovaj hadis je upitan:
– A ko su ti neuki?
– To su oni koji govore prema svojim hirovima i nedozrelim mišljenjima,– odgovori on.
Također, govoreći o takvim ljudima je rekao:
“To su oni koji su uzimali znanje od neukih, tj. od onih koji uvode i sprovode bid’ate (novotarije) u vjeri.“
Ibnu Mes’ud, radijallahu anhu, kaže: “Ljudi će biti i ostati ispravnom putu sve dok budu uzimali znanje i praksu od Poslanikovih, sallallahu alejhi ve sellem, ashaba, radijallahu anhum, i učenih ljudi, ali kada im znanje počne dolaziti od neukih, čiji su hirovi, nahođenja i stremljenja razjedinjeni, onda će biti upropašteni.” (Ibnul-Mubarek, Et-Taberani u Kebiru i El-evsatu i Abdurrezak u EI-Musannifu 11 /346 sahih)
Nema sumnje da se u one od kojih ne treba uzimati znanje ubrajaju vehabije i svi oni koji ne žele dobro Islamu i muslimanima, šireći neistine o toj vjeri , proglašavajući ostale muslimane kafirima i unoseći sumnju i smutnju medu njene pripadnike.
Od predznaka Sudnjeg dana je da će žene napustiti islamski odgoj pri oblačenju, pa će se tako oblačiti da ta odjeća neće pokrivati njihove stidne djelove tijela.
Ibnu Omer, radijallahu anhu. prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Pretkraj života moga ummeta će biti ljudi koji će jahati (voziti se) na udobnim sedlima (sicovima) sličnim onim u kućama, dolaziće tako do pred džamijska vrata a žene će im biti razgolićene i slabo obučene. Na njihovim glavama ce biti punđe (frizure) kao grbe iznemoglih deva. (Pro)kunite ih jer su one ionako proklete…” (Ahmed, a slična predaja je i kod EI-Hakima 4/436 sahih)
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Imaju dvije vrste džehennemlija koje nisam vidio: Ijudi koji nose bičeve slične kravljim repovima i njima tuku narod, i razgolićene i nepropisno obučene žene, koje naginju ljudima i zavode ih a njihove glave (frizure) su poput devijih grba. Neće ući u džennet, niti će osjetiti njegov miris, a njegov miris se osjeća na tolikoj i tolikoj udaljenosti.” (Muslim 17/190)
Ovo se već uveliko ostvarilo pa vidimo žene da se, kobajagi, oblače i pokrivaju tankim i providnim platnima, a ustvari to rade samo da budu zavodljivije i privlačnije muškarcima.
Takođe, ima žena koje oblače (relativno) dugo, all je ta odjeća je toliko tijesna i ocrtava sve sramne dijelove tijela. Ta odjeća i pored toga što je duga ne može se nazvati islamskom jer je funkcija islamske odjeće da sakrije sve ono što bi privlačilo ljude, bio to ukras, boja odjeće, miris).
U tu zabranu ulazi i stavljanje perike i slično, što se ubraja u mijenjanje Alahovog, dželle šanuhu, stvaranja. Na žalost, između stvari koje se još rade i čime se Allahova. dželle šanuhu, srdžba izaziva, a muslimani ostaju skrštenih ruku, je da se u zadnje vrijeme pojavila odjeća, ill bolje rečeno neodjeća, koja je sašivena od platna na kojem su ispisani kur’anski ajeti, i tu odjeću oblače najpoznatije svjetske prostitutke, prikazujući je na modnim revijama.
Od predznaka Sudnjeg dana je da će san vjernika biti istinit i da će se obistinjavati, pa što god vjernik bude iskreniji u svom vjerovanju i san će mu se više obistinjavati.
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Kada bude pretkraj dunjaluk, rijetko će se dešavati da se san vjernika ne obistini, a najiskreniji san nekog od vas će biti san onoga koji je najiskreniji u govoru. San vjernika je četrdeset i peti dio poslanstva.” (EI-Buhari 12/404 i Muslim 15/20 sahih)
Ibnu Ebi Džemre kaže: “Mudrost ovoga se krije u tome što će vjernik pretkraj dunjaluka biti usamljen, jer u hadisu stoji: “Islam je počeo sa malim brojem ljudi i ponovo će se svesti na mali broj“ (Muslim 2/176), pa obzirom da će se vjernik osjećati usamljenim i neće imati društva niti pomagača, onda će ga Allah, dželle šanuhu, počastiti lijepim snovima koji će se obistinjavati.”
Još se napominje da će ovaj predznak nastupiti kada nestane nauke, i kada se islamski propisi zapuste i zaborave i ljudima bude potreban neko ko će ih podsjetiti na vjerske propise, kao što su raniji narodi bill podsjećani slanjem Poslanika. Obzirom da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, poslednji Poslanik onda nema više poslanstva, ali je ostao ovaj – četrdeset i peti – dio poslanstva a to je lijep i iskren san koji ce vjernika tješiti i obećavati mu lijepu nagradu a istovremeno ga upozoravati na opasnost kazne.
Ima jos jedno mišljenje da će se ovo desiti u vrijeme Isa’a, alejhisselam, jer će njegova generacija biti najbolja generacija u ovom ummetu, osim generacije ashaba, radijallahu anhum, i oni će biti najiskreniji u svom govoru, pa će im se zato i snovi obistinjavati. A Allah, dželle šanuhu, najbolje zna kada će i kako to biti.
Ibnu Mes’ud, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista je od predznaka Sudnjeg dana… pojavljivanje pera (olovke).” (Ahmed sahih) Sa ovim pojavljivanjem pera – a Allah, dželle Sanuhu, zna najbolje – misli se na mnoštvo i raširenost pisanih djela.
U rivajetu kod Et-Tajalisija i En-Nesaije od Amr ibnu Tagliba, radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista je od predznaka Sudnjeg dana… mnoštvo trgovaca i pojavljivanje nauke.” (En-Nesai 7/244 sahih)
Ovo pojavljivanje nauke ukazuje na raširenost onih stvari kojei pomazu u širenju nauke a to su knjige. To se uistinu i desilo u današnjem vremenu u cijelom svijetu, zbog savremenih strojeva za štampanje,kopiranje i ostalog, ali i pored svih tih olakšica vidimo da je džehl (neznanje) rašireno među ljudima, jer malo ima korisnog i pravog znanja, a to je istinito poznavanje Kur’ana i Sunneta sa njihovom praktikom u životu.
I upravo zbog nepostojanja ovog pomenutog islamskog, izvornog znanja vidimo da mnoštvo i raširenost knjiga i ostalih glasila ne koristi ljudima, jer su i pored toga ostali u džehaletu (neznanju).
39. NEMARAN ODNOS PREMA SUNETIMA NA KOJE ISLAM PODSTIČE VJERNIKE
Od predznaka Sudnjeg dana je i omalovažavanje Allahovih, dželle sanuhu, propisa, kao što je to pomenuto u hadisu od Ibnu Mes’uda, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik. sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista je od predznaka Sudnjeg dana da će čovjek prolaziti kroz džamiju a u njoj neće klanjati dva rekata.’ ( Ibnu Huzejme 2/283. hasen)
Ibnu Mes’ud, radijallahu anhu, kaže: “Zaista je od predznaka Sudnjeg dana da se džamije pretvore u puteve za prolaz.’ (Et-Tajalisi El-Hakim 4/446,sahih)
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Kada neko od vas uđe u džamiju neka ne sjeda dok ne klanja dva rekata.’ (Muslim sahih)
I ne samo da se od džamije prave prolazi nego još gore od toga je da su džamije pretvorene u turistička mjesta, gdje ulaze svakako obučeni, ili bolje rečeno neobučeni kafiri da bi ih razgledali. Zna se da su džamije napravljene da se u njima čini zikr i obavlja ibadet, a ne da bude stjecište čopora turista koji krnje svetost ovih Allahovih, dželle šanuhu, kuća, zbog neznatne matenjalne koristi, kao što se to događa u mnogim džamijama u Istanbulu i drugdje. Neka nas Allah, dželle šanuhu, zaštiti od toga i učini nas od onih koji ce poštovati svetost Allahovih, dželle šanuhu, kuća.
Abdullah ibnu Mes’ud, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Od predznaka blizine Sudnjeg dana je da će mlađak biti debeo.” (Et-Taberani hasen)
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Od predznaka Sudnjeg dana je da će mladak biti debeo, pa kada se vidi prve noći, govoriće se da je to mladak druge noći u mjesecu.” (Et-Taberani hasen)
Inače je mladak kod prve noći njegovog pojavljivanja izuzetno tanak pa će se pred Sudnji dan pojavljivati deblji nego što je to uobičajeno te će zbog toga ljudi govoriti: ovo je mlađak drugog dana u mjesecu.
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba