Drugi dio
13. POJAVLJIVANJE LJUDI LAŽLJIVACA KOJI CE ZA SEBE TVRDITI DA SU POSLAN1CI
Od predznaka Sudnjeg dana koji su se obistinili je pojavljivanje lažljivaca koji će za sebe tvrditi da su poslanici. Njihov broj će biti pnbližno trideset.Neki od njih su se pojavili još za vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, neki za vrijeme ashaba i jos uvijek se pojavljuju.
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se ne pojavi oko trideset dedždžala, lazljivaca i svi će za sebe tvrditi da su poslanici.” ( EI-Buhari 6/616 i Muslim 18/45)
Od ovih lažnih Poslanika do sada su se već pojavili:
– Musejleme EI-Kezzab koji se pojavio pred kraj Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, života, te mu je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poslao pismo i nazvao ga lažovom. Njega su muslimani ubili za vrijeme Ebu Bekrove, radijallahu anhu, vladavine u poznatoj bici na Jemami.
-U Jemenu se pojavio Esved EI-Anesi koji je ubijen prije Posla- nikove, sallallahu alejhi ve sellem, smrti.
– Takođe se pojavila i žena po imenu Sedžah, koju je pomenuti Musejleme oženio,pa pošto je Musejleme ubijen ona se povratila u Islam.
– Tulejha ibnu Huvejlid EI-Esedi se pokajao i vratio u vjeru.
– Muhtar ibnu Ebi Ubejd Es-Sekafi se proglasio Poslanikom u Kufi.
– Haris EI-Kezzab se pojavio za vrijeme halife Abdul-Melika ibnu Mervana i ubijen je.
U novije vrijeme u Indiji se pojavio Mirza Ahmed EI-Kadijani koji se proglasio Poslanikom i rekao da je on Isa koji se očekuje i tome slično, ali mu je ulema žestoko odgovorila i ubrojala ga u skupinu lažljivaca.
-1233. h. u Iranu se pojavio Mirza Abbas a umro je Palestini 1309.h.
– Takođe se i u Sudanu pojavio Mahmud Muhammed Taha i zaveo je dosta svijeta. Ubijen je 1958.g. Ovakvi lažljivci će se pojavljivati sve dok im poslednji ne bude ćoravi Dedždžal.
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,u hadisu kaže:”Tako miAllaha, neće nastupiti Sudnji dan sve dok se ne pojavi trideset lažljivaca a poslednji ce im biti ćoravi Dedždžal.” (Prenosi ga Ahmed 5/16 sahih)
Od ovih lažljivaca bit će četiri žene, a ostalo su muškarci, kao što je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu koji prenosi Huzejfe, radijallahu anhu, najavio: “Biće u mom ummetu dvadeset i sedam dedždžala, četiri će biti žene, a ja sam posljednji Poslanik, i nema poslanika iza mene.” (Prenosi ga Ahmed 5/396)
14. RAšIRENOST BEZBJEDNOSTI (SIGURNOSTI)
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Neće nastupiti Sudnji dan sve dok konjanik ne bude (bez straha) prelazio rastojanje od Iraka do Mekke, ne bojeći se nikoga, osim da u putu zaluta.” (Prenosi ga Ahmed 2/370 sahih) Ovaj predznak se obistinio još u vrijeme ashaba, radijallahu anhum, kada se islam proširio i kada je zavladala opšta pravda u tim područjima.
Adijj ibnu Hatim, radijallahu anhu, kaže: “Dok sam sjedio kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, došao je jedan čovjek i požalio se na siromaštvo. Zatim je došao drugi i požalio se na razbojnike koji su presretali karavane i pljačkali putnike.
Tada mi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče:
– O Adijju, jesi li ti kada vidio mjesto Hiru? (Mjesto u Iraku)
– Nisam ga vidio, ali sam čuo za to mjesto – odgovorih ja.
– Ako duže poživiš sigurno ćeš vidjeti kako žena sama u nosiljci na devi putuje od Hire sve do tavafa oko Kabe,ne bojeći se nikoga osim Allaha, dželle šanuhu, – reče Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.
– Kako će proći pored razbojnika iz plemena Tajj koji su se pročuli po svom zlu – pomislih ja.
– I ako duže poživiš vidjećeš da će Kisrine riznice pasti kao plijen…” (El Buhari )
Na kraju ovog hadisa Adijj, radijallahu anhu, kaže: ”Već sam doživio i vidio da žena sama u nosiljci na devi dolazi iz Hire i tavafi oko Kabe ne bojeći se nikog osim Allaha, dželle šanuhu, i bio sam među onima koji su osvojili blago Kisre ibnu Hurmuza, a ako malo duže poživite vidjet ćete ono što je Poslanik, Ebul-Kasim, sallallahu alejhi ve sellem, najavio da će čovjek nositi punu šaku blaga, ne nalazeći onoga ko bi to od njega primio.” (Prenosi ga EI-Buhari 6/610)
Kao što iz ovog hadisa odAdijja,radijallahu anhu, vidimo da se ovaj predznak – opća sigurnost – još u njegovo vrijeme, ostvario, takođe će se – inšaallah – obistiniti i u vrijeme Mehdije i Isa’a, alejhisselam, kada zavlada pravednost, nakon zuluma i nepravde.
15. POJAVLJIVANJE VATRE U HIDŽAZU
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je najavio da će jedan od predznaka Sudnjeg dana biti velika vatra koja će se pojaviti u Hidžazu (zapadnom dijelu Arabije) koja će obasjati vratove deva u Busri, nedaleko od Damaska, u Siriji.
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se ne pojavi velika vatra u području Hidžaza koja će osvijetliti vratove deva u Busri (u Siriji).” (EI-Buhari 13/78 i Muslim 18/30)
I, uistinu, u petak 5.6.654.h. u okolini Medine se pojavila velika vatra koja je obasjavala sve do mjesta Busre, tako da su njeni stanovnici vidjeli vratove deva prema toj svjetlosti. Dva dana prije toga (u srijedu) su Medinu i njenu okolinu zadesili snažni potresi koji su potrajali sve do petka, kada se pojavila ta velika vatra, koja je svijetlila više od mjesec dana. Čak su ljudi u Tejmi (oazi u sjevernoj Arabiji) u svojim kućama pisali knjige prema svjetlosti te velike vatre.
Njen plamen je dostizao visinu tri munare i ona se vidjela i iz Mekke i iz Busre. Ta vatra nije imala toplotu jer je u Medinu dolazio hladni povjetarac i iz toga se razumjelo da je to jedan od Allahovih znakova. Mnogi učenjaci, kao što su En-Nevevi i Ibnu Hadžer, kao i historičari Ibnu Kesir, Ebu Same i mnogi drugi su ovaj događaj pomenuli u svojim knjigama.
Mustafa Šelebi u svojoj knjizi “Sahihu ešratis-sa’a” kaže: “Ko pročita ono što je napisano o ovoj velikoj vatri i o tom događaju zaključiće da je ona bila slična onome što se u današnjem vremenu naziva veliki vulkan popraćen snažnim zemljotresima.
Također, gledajući ono što su očevici napisali vezano za taj događaj, kaže se da je ovaj Allahov, dželle šanuhu, znak imao veliki uticaj na većinu ljudi koji su se tom prilikom povratili Allahu, dželle šanuhu, čineci tevbu, napuštajuci griješenje i provodeći te dane u raznim vidovima ibadeta.”
Treba napomenuti da ova vatra koja se pojavila sredinom sedmog stoljeća po hidžri nije vatra koja će se pojaviti pred kraj dunjaluka i koja će tjerati ljude prema mjestu gdje će biti polaganje računa.
16. BORBA PROTIV TURAKA (MONGOLA I TATARA)
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Neće nastupiti Sudnji dan sve dok ne dođe do borbe izmedu muslimana i Turaka, ljudi čija su lica široka kao štitovi obloženi kožom, oblačiće dlakava krzna, a obuća će im biti od krzna.” (Muslim 18/37 )
Kurtubi kaze da su oni napali muslimane tri puta, a posljednji pohod Tatara je bio kada su uništili Bagdad pod vodstvom Džingis-kana u trinaestom stoljeću (665.h.) Njihovo napredovanje je zaustavio Kutuz pobjedivši ih u bici kod Anudžaluta i time je zaštitio muslimane od njihovog šerra. Izgled Tatara, koji su inače turskog porijekla, je baš ovakav kao što ih je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, opisao u prethodnom hadisu i pojavili su se baš u vrijeme En-Nevevija, u sedmom hidžretskom stoljeću pa je i on, rahimehullah, potvrdio da se ovaj opis odnosi upravo na njih.
17. BORBA PROTIV NEARAPA
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: “Neće nastupiti Sudnji dan dok se ne budete borili protiv nearapa Huvza i Kirmana, crvenih lica, pljosnatih noseva, malih očiju, širokih lica kao štitovi obloženi kožom,a obuća će im biti od vunenog krzna.” (EI-Buhari 6/604)
Kao što se vidi ovaj predznak je sličan ovome predhodnom, jer su čak i ti ljudi sličnog izgleda. Ovdje se misli na nearape što potvrđuje i slijedeći hadis u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Uskoro će Allah, dželle sanuhu, napuniti vaše ruke nearapima, pa će oni postati hrabri kao lavovi koji ne bježe i oni će ubijati vaše protivnike i jesti sa vama vaš plijen.” (Ahmed 5/11 i Et-Taberani sahih)
18. IŠČEZAVANJE POVJERENJA I PREPUŠTANJE ODGOVORNIH POSLOVA ONIMA KOJI TO NE ZASLUŽUJU
Čuvati emanet, povjerenu stvar i izvršavati posao, zadatak i sve što mu je povjereno mogu samo pravi i iskreni vjernici koji osjećaju da su za to odgovorni pred svojim Gospodarom. Gubljenje osjećaja za tu odgovornost je jedan od predznaka Sudnjeg dana.
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Kad se izgubi povjerenje isčekuj Sudnji dan!
– A kako se to gubi povjerenje Allahov Poslaniče? – upitaše.
– Kada se poslovi prepuste onima koji nisu za to sposobni, isčekuj Sudnji dan – odgovori Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.” (EI-Buhari 11/333)
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je objasnio Huzejfi, radijallahu anhu, da je emanet stavljen na dnu ljudskih srca i da će se postepeno gubiti, pa će nastupiti vnjeme kada će ljudi međusobno trgovati, a nećeš moći naći među njima nikoga da čuva emanet, pa će se govoriti: “Ima u tom i tom mjestu povjerljiv čovjek.” U to vrijeme će se za neke ljude sa oduševljenjem govoriti: “Ah što je pametan, ah što je dosjetljiv, ah što je izdržljiv, a u njegovom srcu neće biti ni truna imana (vjere).” (Značenje ovog hadisa prenosi EI-Buhari 11/333)
To stanje će nastupiti kada kod ljudi nestane bogobojaznosti i straha od Allahove kazne i kada njihov iman oslabi.
Također, će se na položaje i funkcije postavljati oni koji to ne zaslužuju niti su za to sposobni pa će ljude predvoditi i predstavljati oni najgori. Lošima će se davati prednost nad dobrima. Nastupiće – kako je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio -varljive godine u kojima će se stvari izokrenuti; pa će se lašcu vjerovati a ne onome ko govori istinu, za poštenog će se govoriti da je varalica, a varalicu će smatrati poštenim i tome slično, kao što ćemo to, inšaallah, kasnije napomenuti.
19. NESTANAK ILUMA (ZNANJA) I PROŠlRENOST NEZNANJA
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je najavio da je od predznaka Sudnjeg dana, proširenost neznanja (džehla) a nestanak znanja, kao što to prenosi Enes ibnu Malik, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Od predznaka Sudnjeg dana je da će nestati znanja a proširiće se neznanje.” (EI-Buhari 1/178 i Muslim 16/222)
Ebu Musa i Ibnu Mes’ud, radijallahu anhu, prenose da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista će pred Kjamet nastupiti dani u kojim će se spustiti i proširiti neznanje a dići će se znanje.” (EI-Buhari 13/13)
DŽAHILI (NEZNALICE) ĆE DAVATI FETVE (FIKHSKE ODGOVORE)
Znanja će nestati smrću učenih ljudi kao što je to pojašnjeno u hadisu koji prenosi Abdullah ibnu Amr ibnul-As, radijallahu anhu, da je čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: “Zaista Allah, dželle šanuhu, neće nauku uzeti čupajući je iz grudi svojih robova, nego će je uzeti uzimajući duše učenjaka, pa kada ne bude ostao ni jedan učen čovjek, ljudi će za svoje poglavare uzeti neznalice, koji će. kada budu pitani za neke propise, davati fetve bez posjedovanja odgovarajućeg znanja i tako će skrenuti sa pravog puta a i druge odvoditi u zabludu.” (EI-Buhari 1/194 i Muslim 16/223)
Alija, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Na blizinu Sudnjeg dana ukazuju slijedeće stvari:
– Kada bude puno onih koji će sa minbera (govornica) govoriti,
– Kada vaši učeni (ulema) budu naklonjeni vašim vlastima (pretpostavljenima), pa im odobre i dozvole ono sto je zabranjeno, a zabrane im ono što je bilo dozvoljeno i budu im davali fetve (odgovore) onakve kakve njima odgovaraju,
– Kada vaši učeni budu tražili nauku da uzmu vaše dinare i dirheme,
– I kada počnete trgovati sa Kuranom (Prenosi ga Ed-Dejlemi u Firdevsu )
Dakle, učenjaka će biti sve manje i manje a jos će manje biti onih koji će ono što znaju sprovoditi u djelo, što potvrduje i dodatak već pomenutom hadisu koji prenosi EI-Buhari (10/456) da će se pored dizanja znanja, i proširivanja neznanja “.. / malo raditi po tome.” tj. malo će se sprovoditi u djelo ono sto se zna.
Znanje će se smanjivati a džehl (neznanje) će se širiti do te mjere da ljudi neće poznavati osnovne islamske propise, kao što je najavljeno u hadisu koji prenosi Huzejfe, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Nestajaće Islama kao što pruge na štofu (odjelu) nestaju (izližu se), do te mjere da se neće znati šta je post, šta namaz, šta hadž, šta zekat. Alahova knjiga će za jednu noć biti dignuta pa na Zemlji neće ostati od nje ni jedan ajet. Ostaće samo grupe ljudi, starac i starica koji će govoriti: “Naše smo očeve (pretke) zatekli da izgovaraju ovu riječ: “La ilahe illellah”, pa je i mi izgovaramo…” (Ibnu Madždže 2/1344 i El-Hakim 4/473 sahih)
Ashab Abdullah ibnu Mes’ud, radijallahu anhu, kaže. “Kur’an će biti uzet od vas, u toku jedne noći će biti izbrisan iz grudi hafiza pa na zemlji od njega neće više ništa ostati.” (Et-Taberani sahih)
Ibnu Tejmije, rahimehullah, kaže: “Pretkraj dunjaluka će Kur’an biti dignut iz mushafa i hafiskih grudi, pa neće u grudima ostati ni jedna riječ, niti će u mushafima ostati ijedan harf.”
A još gore od svega toga biće da se na Zemlji neće spominjati Allahovo, dželle šanuhu, ime, kao što to stoji u hadisu koji prenosi Enes, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se na Zemlji ne prestane spominjati: “Allah, Allah.” (Muslim 2/178 )
To će biti vrijeme koje je najavio Ibnu Omer, radijallahu anhu, u hadisu gdje kaže: “… Pa će ostati otpad ljudi, koji neće znati šta je dobro, niti će sprječavati zlo.” (Ahmed sahih)
20. NATJECANJE U GRADNJI VISOKIH KUĆA
Od predznaka Sudnjeg dana koji su se pojavili ubrzo nakon Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, smrti je natjecanje ljudi u gradnji visokih i ukrašenih kuća. Svakako je to bio rezultat imetka koji se nakupio i dunjalučkih blagodati koje su im date pa ih je zadesila bolest koje je zadesila i narode prije njih pa su počeli sakupljati imetak i trošiti ga u nepotrebne stvari. U to natjecanje u gradnji, su se uključili beduini (seljaci) i drugi potrebni i siromašni ljudi kojima se dunjaluk otvorio.
U drugom hadisu o Džibrilovom, alejhisselam, dolasku Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, između ostalog on ga pita za vrijeme nastupanja Sudnjeg dana, pa mu Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, odgovara:
“… Upitani o tome ne zna ništa više od onog koji ga pita, ali će te obavijestiti o njegovim predznacima; kada žena (majka) rodi sebi zapovjednika, kada vidiš bosonoge, neobučene, siromašne pastire da se natječu u gradnji visokih zgrada.” (Muslim 1/158)
U rivajetu Ebu Hurejre, radijallahu anhu, se kaže: “Kada vidiš da se pastiri(beduini) natječu u gradnji visokih kuća to ti je od predznak Sudnjeg dana.” (EI-Buhari 1/114 i Muslim 1/161)
U drugom EI-Buharijevom rivajetu se kaže: “Neće nastupiti Sudnji dan… dok se ljudi ne počnu natjecati u gradnji visokih zgrada.”(EI-Buhari 13/81)
Takođe je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najavio da će se kuće ukrašavati kao što se ukrašava štof za odijela. U hadisu se kaže: “Neće nastupiti Sudnji dan sve dok ljudi ne počnu graditi kuće i ukrašavati ih šarama kao što se štof za odijelo ukrašava.’ (Prenosi EI-Buhari u “El-edebul-mufred” str 63 (778))
21. DA ĆE MAJKA RODITI SEBI ZAPOVJEDNIKA
Ovaj predznak Sudnjeg dana je najavljen skupa sa prethodnim predznakom u istom hadisu o Džibril, alejhisselamu, u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “… ali ću te obavijestiti o njegovim predznacima; kada majka rodi sebi zapovjednika…” (Prenosi ga Muslim 18/13)
Ovaj hadis ukazuje na to kakvo će vrijeme nastupiti pred Kijamet, da će se stvari do te mjere izokrenuti pa će onaj koji je rođen naređivati svojoj majci, iako bi to trebalo biti obrnuto. Ovaj predznak se obistinio jer vidimo da je danas neposlušnost prema roditeljima, nažalost, prešla svaku mjeru. Kur’an nam brani da svome roditelju čak kažemo i “uh” a kamoli šta drugo i gore od toga. Međutim, šta sve čujemo da djeca svojim roditeljima kažu, i ne samo kažu nego i urade. Čak se dešava da ih psuju, grde pa čak i udaraju, na sudu ih optužuju i tome slično. Na Zapadu se djeca “pobrinu” da što prije roditelje strpaju u domove za starce i tako ih se riješe.
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba