Uklanjanje, izdvajanje, izolacija osobe u ime cijelog džemata, po uzoru na Poslanika, Muhammeda, a.s., u posljednjih deset dana Ramazana u svrhu intenzivnijeg ibadeta. Ova izolacija se čini u džamiji, ili na posebnom mjestu izgrađenom unutar džamije. (Morina, Q. (2010: 66)
Itikaf je arapska riječ i ima značenje izolacije, tradicije boravka u džamiji od dvadesetog dana nakon Ikide, do kraja ramazana prije iftara. Iz džamije se može izaći samo zbog fizioloških ili sličnih potreba. Mu'tekif je osoba u stanju i'tikafa. I'tikaf je sunnet muekkede (pričvršćeni sunnet). Ako osoba iz jednog mjesta obavi ovu dužnost, onda odgovornost pada na druge. Ako niko ne obavi i'tikaf na jednom mjestu, onda je to kolektivni propust svih vjernika u vezi sa ovim sunnetom. (Ibrahimi, N. (2017:345)
Jezička značenje: boravak i ostajanje na nečemu. Terminološka značenje: boravak s namjerom ibadeta u džamiji u kojoj se pet dnevnih namaza obavlja u džematu.
I’tikaf podrazumijeva povlačenje iz svakodnevnog života u džamiju i boravak u njoj određeno vrijeme radi ibadeta Uzvišenom. Ženske osobe i’tikaf mogu sprovoditi i u svojoj kući. Dužina trajanja i`tikafa nije precizirana. I’tikaf se najčešće prakticira u posljednjoj trećini mjeseca ramazana, na osnovu prakse Allahovog Poslanika, s.a.v.s.
Itikaf će biti pokvaren izlaskom iz džamije bez šerijatski opravdane potrebe, kao što je džuma-namaz u slučaju da se ona ne obavlja u toj džamiji. Kvari se i izlaskom iz džamije bez neke prirodne potrebe, kao što je obavljanje male ili velike nužde, ili kupanje ako se je džunup od polucije tokom sna, a ne može se kupati u toj džamiji. Izlaskom iz džamije bez neke krajnje potrebe, kao što je obrušavanje džamije, ili bojazan za sebe i za svoje stvari koje su u džamiji, također se kvari.
I'tikaf može biti pritvrđeni sunnet, što je onaj u posljednjih deset dana ramazana. Može biti mustehab, a to je onaj u vrijeme mimo toga. Može biti i vadžib, što je zavjetni i'tikaf. Dokaz za njegovu utemeljenost je to što Vjerovijesnik (a.s.) nije izostavljao i'tikaf od kako je ušao u Medinu, pa sve dok mu Allah (dž.š.) nije uzeo život. Međutim, on ga nije osporavao onome ko ga ne bi prakticirao, pa zbog toga ustrajnost Poslanika (a.s.) u tome nije dokaz za obaveznost i'tikafa. U dvije sahih hadiske zbirke se prenosi od Aiše (r.a.) da je Vjerovjesnik (a.s.) boravio u i'tikafu zadnjih deset dana ramazana sve dok mu Uzvišeni Allah nije uzeo život, a poslije njega su u i'tikafu boravile njegove žene.
Ebu Jusuf i Muhamed su rekli da je i'tikaf ispravan u bilo kojoj džamiji, što su prihvatili i neki drugi učenjaci. To je lakše u današnjem vremenu, pa treba da se, kao što kaže Ibn Abidin, postupa po tome. Žena boravi u i'tikafu u svojoj kući gdje je predviđeno da ona obavlja namaz i pokuđeno joj je (mekruh tenzihi) da i'tikaf obavlja u džamiji.
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba